Trener med Myworkout – jeg har ingen år å miste

20.04.2017

Før Katrine Kavli Sivertzén (29) ble introdusert for Myworkout fra sin arbeidsgiver trodde hun treningseffekt var basert på tiden hun brukte på trening. Hun var daglig på lange løpeturer i jakten på effekten, men den lot vente på seg.

– Jeg hadde ingen fremgang bortsett fra at det ble en vane for meg å løpe hver dag og etterhvert begynte jeg å slite med betennelse på fremsiden av leggene. Det kom til det punktet at jeg ikke kunne stå oppreist og ta på meg en sokk lengre, forklarer hun.

Betennelsene hadde gitt seg da Katrine ble introdusert for Myworkout for omtrent ett år siden, og allerede etter ti uker med vårt treningsprogram opplevde hun stor framgang.

– Jeg har alltid vært sterk i bena, men kommet til kort med pusten. Etter jeg begynte å trene med Myworkout har jeg opplevd en betydelig fremgang både i løpeteknikk, tempo, styrke og ikke minst i pusten, forklarer hun.

Katrine er opptatt av trening og hun har alltid vært sterk i bena, men slet med utholdenheten. Etter at hun ble introdusert for Myworkout har hun hatt stor framgang.

Katrine er opptatt av trening og hun har alltid vært sterk i bena, men slet med utholdenheten. Etter at hun ble introdusert for Myworkout har hun hatt stor framgang.

Motivert av kunnskap

Myworkout baserer sine treningsprogram på flere tiår med forskning fra NTNU, og tilbyr effektiv trening som gir deg bedre helse og et lengre liv. Treningen blir kvalitetssikret av våre samarbeidspartnere og professorer i medisin, Jan Hoff og Jan Helgerud. De er anerkjent for sin forskning på 4×4-trening, og hjelper alt fra hjertepasienter til idrettsutøvere med å oppnå en bedre helse og nå sine mål.

Katrine sier hun ble motivert av kunnskapen hun fikk med Myworkout; hvordan effekt riktig trening har på helsa, og hvor enkelt hun selv kan påvirke sin egen helse og framtid.

– Det som gjorde meg trygg på Myworkout var at jeg opplevde rask fremgang og at denne treningsformen sammenlignet med andre treningsøkter ga meg minst like mye effekt men på mye kortere tid, sier Katrine før hun fortsetter:

– Det er ikke lenger noe jeg bare hørte var effektivt, det er noe jeg nå selv tror på.

4x4-intervaller kan gjennomføres ute, på tredemølle, sykkel, ellipsemaskin eller romaskin.

4×4-intervaller er den mest effektive måten å trene hjertet sitt på. Intervallene kan gjennomføres ute, hjemme, på step, tredemølle, sykkel, romaskin eller ellipsemaskin.

Tallfest helsa

I tillegg til effektiv trening får du vite din biologisk alder. Alt dette med treningsappen Myworkout GO. Appen tallfester din helse for deg, på en lettfattelig og konkret måte.

Katrine finner motivasjon i å se at tiden hun nå bruker på trening gir resultater.

– Jeg synes det er interessant å teste helsa mi, rett og slett fordi jeg er nysgjerrig på resultatet. Det er litt sånn med trening som ellers i livet, at når jeg legger i litt ekstra, står på og jobber hardt en periode, så forventer jeg også å se resultater. Positive resultater.

Ingen år å miste

Katrine beskriver seg selv som en livsnyter, og hun bruker gjerne tid i skog og mark med forloveden sin i helgene, i tillegg til de vanlige treningsøktene i løpet av uka. Hun er opptatt av å ta vare på helsa si, og ikke kun for sin egen del. Med en aktiv livsstil og kunnskapen hun har fått gjennom Myworkout kan hun oppnå målene sine og leve et langt og sykdomsfritt liv.

– Jeg skal selv bli mor en dag og jeg ønsker for mine barn, slik mine foreldre har oppdratt meg, en fysisk aktiv og sunn oppvekst. Vi lever bare én gang, og jeg har ingen år å miste, avslutter hun.

Statoil trener med Myworkout