Tren 4×4 utendørs med Myworkout GO

22.09.2018

4×4 utendørs utføres fortrinnsvis i motbakke. Dette er for at du skal få opp pulsen din tilstrekkelig høyt rask nok.

Start med å finne deg en lang motbakke. Bakken trenger ikke å være veldig bratt, men bør være lang nok til at du ikke kommer til toppen på under 4 minutter. På den måten kan du gå eller løpe opp bakken i intervallene, og gå/løpe nedover den samme bakken i de aktive pausene mellom intervallene. Du kan endre lengden på aktive pauser i innstillinger på appens profil-side dersom du ønsker mer tid på å komme deg ned bakken.

  • Begynn lengst nede i bakken. Velg «Utendørs 4×4» i appen og start treningsøkten.
  • Under oppvarmingen kan du velge å løpe/gå 3 minutter opp og deretter vende og gå/løpe ned til startpunktet.
  • Appen gir deg beskjed når du skal starte et nytt intervall og når det er dags for en pause.
  • Hvert intervall starter fra starten av bakken. Gå/løp oppover.
  • Når den aktive pausen begynner snur du og går/løper ned til startpunktet.

Når treningen er fullført får du spørsmål om du vil lagre økten, og appen beregner automatisk VO2max og biologisk alder basert på GPS-dataen fra økten.

Instruksjon for utendørs 4×4 løping from MYWORKOUT on Vimeo.

Instruksjon for utendørs 4×4 gange from MYWORKOUT on Vimeo.

 

Les mer:

Tren 4×4 på tredemølle

Tren 4×4 på apparat med wattmåling, for eksempel sykkel eller romaskin

Hvorfor skal man ha en aktiv pause?

Registrer alle typer trening med aktivitetsmåleren