La oss motiveres av hverandre✨

08.09.2020

Christine heter jeg, salgs- og markedssjef i Myworkout 🙋🏼‍♀️ En trenings-entusiast og tidligere håndballjente. I jobben min brenner jeg for at flere skal få kjenne på gleden av å trene og være i fysisk aktivet. Det er så lite som skal til for å bli glad og for å få mer energi og overskudd i hverdagen. Det er derfor jeg gjerne vil høre deres beste treningsråd.

Hver uke vil jeg snakke med nye personer, slik at vi kan inspireres og motiveres av hverandre⭐️ Har du gode tips, eller kjenner noen jeg burde snakke med? Da kan du ta kontakt med meg i innboksen på Instagram eller Facebook! 😍 I og med at jeg ønsker at andre skal dele sine erfaringer og råd, må jeg nesten tørre å by litt på meg selv også. Så her er litt om min treningshverdag og mine beste tips!

Alder: 28 år, Biologisk alder: 20 år

Hvorfor trener du? 

Jeg trener fordi det gjør meg glad og jeg synes det er gøy. Jeg blir fort rastløs, og det må helst skje noe hele tiden. Trening har derfor blitt en måte for meg å få utløp for energi på. I tillegg gir det jo en utrolig god følelse etterpå 🤸🏼‍♀️

Hva er ditt beste treningstips?

Det er å finne noe som gir deg mestringsfølelse. Jeg synes det er veldig motiverende når jeg ser at treningen gir resultater. Det å trene styrke med tunge vekter og trene kondisjon er veldig målbart, og det kjennes godt på kroppen at man blir sterkere og mer utholdende. Ellers tror jeg også det er lurt å gjøre ting du synes er gøy. For min del får jeg mye glede av å drive med ulike aktiviteter. Både kjæresten og jeg synes det er veldig gøy å gå i fjellet, gå på ski, trene styrke og gå eller løpe sammen.

Det blir mest løping og fjellturer om sommeren. På vinteren er det ski og styrketrening som gjelder.

Hvilken type trening liker du best?

Jeg har alltid vært veldig glad i tung styrketrening. Det tror jeg er fordi jeg er en av de som bygger muskler raskt. Det har gitt meg mye mestringsfølelse å kunne se resultater av treningen. De siste årene har jeg også blitt veldig glad i lange løpeturer med venninner i marka. Da får man vært sosialt og trent samtidig. Også elsker jeg å løpe med hunden min, Ecko!

Nå som jeg har startet i Myworkout trener jeg mest intervaller. Etter at jeg skjønte at jeg ikke må ta meg helt ut hver gang jeg løper en 4×4-økt, har det blitt en favoritt. Det er effektivt, og det virker faktisk! 🙌 Jeg tror ikke jeg har vært i så god form før som nå (det kan jeg si med ganske god sikkerhet fordi jeg har målt VO2max med appen siden 2015).

Oppsummert er det nok trening som gir resultater jeg liker best, og synes er mest motiverende over tid.

Løpetur med hunden er en absolutt favoritt! Tankene får svirre, men jeg har selskap 💭🐶

Når dørstokkmila er lang, hva gjør du da? 

Har jeg bestemt meg for å trene en dag, så trener jeg. Selv om klokken er 23 på kvelden. Det hender at jeg utsetter det til sent, men jeg kommer meg alltid ut. Har jeg en dårlig dag eller er sliten, så tar jeg bare en kortere økt eller gjør noe som ikke er så tungt for kroppen. Det blir ikke alltid som planlagt, men det gjør ikke noe. Da er jeg bare fornøyd med at jeg kom meg ut 😊

Hvilken følelse får du etter en treningsøkt?

Glad for at jeg dro, og stort sett litt lettere i hodet. Trening er en måte å koble av hodet på. 💆🏼‍♀️ Hvis jeg trener alene, så setter jeg på musikk eller en podcast, og bare gjennomfører det jeg hadde tenkt. Trener jeg med andre er jeg alltid glad etterpå. Som ekstremt ekstrovert får jeg ekstra mye energi av å være med andre.

Hva er god helse for deg? 

For meg handler det meste om balanse både psykisk og fysisk. Jeg er stort sett aktiv i hverdagen, så hvis jeg ikke har mulighet til å trene en dag, så gjør ikke det noe. Det er viktig å trene for å ha god helse, men jeg tror heller ikke det er sunt om man har for stort fokus på trening og kosthold. Jeg ville ikke droppet det sosiale for at jeg MÅ trene. Det hender at jeg kommer litt sent, for å rekke begge deler. Men det viktigste for den psykiske helsen min er å være med folk som gjør meg glad, og å gjøre ting som gir mer energi enn det tar.

Hvordan bruker du appen Myworkout GO? 

Jeg bruker appen mye. Jeg har en treningsklokke også, men jeg logger det meste i appen. Vi har en konkurranse på jobb, og konkurransemennesket i meg elsker å loggføre alle poeng 🙃 Jeg har løpt 4×4 to ganger i uka siden mai, og det er så gøy å se fremgangen. Jeg har økt det maksimale oksygenopptaket mitt mye mer enn jeg noen gang hadde trodd jeg skulle klare tidligere. Så løping er morsommere enn noen gang. I tillegg til at jeg har mindre skader fordi jeg ikke løper like mange kilometer på asfalt lenger.