Få evaluering på alle aktiviteter 📲

28.09.2020

Visste du at du kan få evaluering av skogsturen, maratonet, og zumba-timen din i Myworkout GO?🌲🏃‍♂️💃🏻

Aktivitetsmåleren i Myworkout GO har blitt en skikkelig smarting 🤓 Den kan nå gi deg en evaluering på all aktivitet du registerer som trening! Så lenge du oppnår høy nok intensitet i det du holder på med, vil du belønnes med HIT-poeng på lik linje som ved å trene 4×4. Hvordan da, tenker du kanskje? Jo her skal du få en liste som forklarer hvordan og det lille du trenger å gjøre for å komme i gang 👇

1. Hvor finner jeg aktivitetsmåleren?

Aktivitetsmåleren finner du på appens forside. Nummer 4 i rekka. 

2. Hva skal til for at den fungerer optimalt?

Aktivitetsmåleren må vite hva arbeidskapasiteten din er. Derfor må den kalibreres med en utendørs 4×4 der du måler din VO2-max og får en biologisk alder oppgitt. Den vil alltid bruke den siste utendørs 4×4 økta di for å gi deg evaluering på all annen aktivitet du gjør som gående eller løpene. 

3. Gjelder aktivitetsmåleren for all aktivitet?

Hvis du vil ha evaluering av innendørstrening som zumba osv, svømming, ski eller  sykkel så vil vi gjerne ha pulsen din for å kunne evaluere korrekt. (Les mer om trening basert på puls under 👇). 

4. Trenger jeg noe tilleggsutstyr?

Trenger ikke, men mange vil gjerne benytte seg av treningsklokka de har investert i. Det skal selvfølgelig du også få gjøre. Bare husk at du må ha koblet din garmin-, fitbit– eller polar-konto til appen for å få økta di evaluert. Hvis du vil ha evaluering av innendørstrening som zumba osv, svømming, ski eller  sykkel så vil vi gjerne ha pulsen din for å kunne evaluere korrekt. Da trenger du et pulsbelte som du kobler til appen. 

‼️ STOPP ‼️

👇 Her kommer det viktig info du absolutt ikke vil gå glipp av 👇

Kan jeg trene basert på makspuls? 💓

Ja, det kan du. Men da må du vite hva din makspuls er. Før du legger inn din makspuls i appen er dette kjekt å vite:

– Makspuls fra en formel eller kalkulator er ikke til å stole på.

Hvorfor? Jo, fordi, dette gir et snitt basert på befolkningen og ikke på din kropp. Det blir litt det samme som å si at alle på 34 år bruker str. 37 i sko. Det vet vi at ikke stemmer.

– Hvordan vet jeg hva min makspuls er?

Du kan bruke appen for å måle din makspuls 👈

– Kan jeg bruke pulsmåler for håndledd for å måle makspuls?

Nei, du bør ha et pulsbelte for å måle makspuls. Dette kan du koble til både klokka di og appen.

5. Må jeg ha med telefonen når jeg trener?

Neida, så lenge du har hatt den med på en utendørs 4×4 og har koblet din garmin-, fitbit- eller polar-konto til appen, så vil all aktivitet du logger på klokka mates inn i appen når du kommer hjem igjen. 

6. Hvorfor sier appen at jeg trener mye hardere enn hva  jeg selv opplever?

Gratulerer, du har blitt i mye bedre form enn du var første gang du registrerte en utendørs 4×4! Dette er ikke noe å være redd for, det bør heller feires 🥳 Den perfekte feiringa er å kalibrere appen på nytt med en ny utendørs 4×4. 

7. Hvorfor sier appen at jeg ikke trener så hardt som jeg selv opplever?

På tur i skog og mark med tung sekk på ryggen? I dette tilfellet  vil du dessverre ikke få riktig uttelling i appen. Den klarer ikke” plukke opp” den ekstra vekta du bærer. Men så lenge du blir god og andpusten, har hjertet ditt fått med seg at du har gjort en strålende innsats ❤️