«Ofte er det enkleste også det beste,» Cornelis

27.10.2020
Cornelis-elander-treningstips

UKAS INSPIRASJON ⭐️ Cornelis er 38 år, født og oppvokst på Majorstuen i Oslo, men bor i dag i L.A., California. Til daglig jobber han som personlig trener og er vår representant for Myworkout i USA.🌎 Han har tett oppfølging med trenings- og helsebransjen i statene. Et veldig spennende marked for oss i vår internasjonale satsing. Cornelis har fått inn Myworkout på USAs mest eksklusive treningsstudio, Monarch Gym. På fritiden foretrekker han ellers å cruise oppover California kysten, eller trene på Santa Monica Beach ☀️🌴

Cornelis Elander (Hollywoodtreneren) 😊

Hvorfor trener du?

For mange kan trening føles som «et must». Enten for å holde magemålet inne eller for å opprettholde en sunn og sterk kropp. For meg er det også for å oppnå mer energi og ikke minst livsglede. Jeg prøver alltid å strebe etter at hver treningsøkt skal føles som noe jeg har lyst til å gjøre. Ikke et ork og noe «jeg må».

Hva er ditt beste treningstips, Cornelis?

Tren noe som gir deg glede og mening!😁 Ikke kast bort tiden din på noe du ikke liker, eller som du føler at du ikke får effekt av. Du kan trene med verdens beste treningsprogram, men om du ikke liker det vil du trolig heller ikke fortsette med det over tid. I mine øyne er likevel effektive økter som gir resultater ekstremt viktig for helsa!

Hvilken type trening liker du best?

Effektive, korte og tøffe økter. Dette kan være harde, tunge styrkeøkter á 30-40min eller intervalltrening med høy intensitet. Eventuelt i en kombinasjon. Nøkkelordet for meg er at det er effektiv trening som gir mening. Jeg er ikke typen som liker å «henge» på treningssenteret 😊

Når dørstokkmila er lang, hva gjør du da?

For meg er det viktigere med hyppighet og jevne treningsøkter, enn at det blir fryktelig langt og komplisert hver gang jeg trener. Det er viktigere at jeg får trent jevnt hele året gjennom. Så jeg er ganske flink til å prøve å få til minimum 5 økter i uka. Dette betyr imidlertid ikke at jeg nødvendigvis alltid er nødt til å løpe ned på gymmet eller bruke mye tid på å trene. Enkelte ganger, og særlig når jeg er ute og reiser, kan jeg ende opp med bare å ta et par runder med push- og situps på gulvet. Det kan også være en hurtig gåtur i motbakke ute. Mange kan gjøre seg selv en bjørnetjeneste ved at man overkompliserer treningen. Ofte er det enkleste også det beste.

Hvilken følelse får du etter en treningsøkt?

For meg finnes det ikke noe mer forfriskende enn rett etter en tøff treningsøkt. Når en virkelig kjenner det over hele kroppen og i alle muskler. Ikke bare kjennes det godt når blodet pumper og du vet du har gjort en god jobb. Det gjør at du også [med litt bedre samvittighet] kan kose deg litt ekstra med noe søtt og godt.

«På en restaurant i L.A»

Hva er god helse for deg?

God helse er jo selvsagt individuelt og øyet som ser, men for meg er det viktig å ta hånd om kroppen både på utsiden og innsiden. Trening er essensielt, men for meg er det også viktig hva jeg dytter inn i kroppen av mat og føde. Mange vil sikkert mene at mitt kosthold er litt strengt og «kjedelig», men det for meg bare er en livsstil og noe jeg liker.

Hvordan bruker du appen Myworkout GO?

Personlig liker jeg å bruke appen både til å tracke hverdagsaktiviteter, samt å bruke den på mølla og for tøffere 4×4-intervaller. I tillegg er de interne treningskonkurransene med jobben motiverende og en fin måte å holde litt samhold med kollegaer. Spesielt for meg, da jeg sitter på et kontor i USA mens resten av teamet er i Norge 😊